Základní info
Určeno:
Vedoucím provozů a dílen, vrchním mistrům, mistrům, předákům a vedoucím skupin nebo týmů.
Cíle semináře:
Poznáte hlubší principy komunikace a pohnutky lidí, které lze v jejich komunikaci vysledovat, naučíte se efektivně vést dialog a vyjednávat s nadřízenými, podřízenými a spolupracujícími kolegy. Využijete těchto dovedností pro harmonizaci vztahů v týmu, řešení pracovních problémů a prevenci konfliktů.
Obsah:
II. modul
Řízení práce a zlepšování produktivity Q:
? Štíhlá výroba a Just-in-Time
? Důvody pro zvyšování produktivity
? Ztráty vyskytující se v podniku
? Ukazatelé a plýtvání
? Základní dovednosti pro řešení problémů
? Techniky a metody uplatňované při zvyšování produktivity (vizuální management, "5S", Kaizen, Kanban, Poka - Yoke, SMED-rychlé změny ...)
I. modul
Role mistra
Vedení lidí
Komunikace
Řešení problémů
Vedení porad
Metody:
Výklad, procvičování ve skupinách, diskuze, testování, simulace, práce v týmech, řešení praktických příkladů z pracovišť účastníků, domácí cvičení, videotrénink.
Rozsah semináře:
II. modul 2 dny
I. modul 2 dny