ITIL® 4 Specialist Drive Stakeholder Value (DSV)

Základní info

Tento kurz zahrnuje klíčová témata, jako je SLA dizajn, řízení více dodavatelů, komunikace, řízení vztahů, návrh CX a UX, mapování cesty zákazníka a další. Poskytne uchazečům nástroje pro zvýšení spokojenosti zainteresovaných stran, která je v současném konkurenčním prostředí nedílnou součástí obchodního úspěchu.

Tento kurz je nabízený s balíkem PeopleCert Membership Essential plan. Studenti budou mít přístup k různým zdrojům (všechny zdroje ke kurzu jsou v anglickém jazyce), včetně:

  • Voučer na zkoušku
  • Elektronické knihy pro váš kurz
  • Vybrané Practitioner a Professional zdroje
  • Vybrané výukové materiály a zdroje
  • Vybrané články a webináře

Pro koho je kurz určen

Tento kurz je určen kromě jiných především pro tyto profese:

  • Relationships manažeři 
  • Customer Experience (CX) manažeři
  • Account manažeři
  • Service delivery manažeři
  • Service desk manažeři
  • Service Level manažeři
  • Enterprise architekti 
  • Service and Solutions architekti
  • Business analytici
  • Product owneři 
  • Marketingoví manažeři
  • Projektoví manažeři
  • Portfolio manažeři 
  • Supplier Relationships manažeři
  • Vendor manažeři
  • Contract manažeři
  • Customer / User Experience dizajnéři
  • Konzultanti

Přerekvizity

Zájemci o účast na tomto kurzu musí mít platný certifikát o úspěšně absolvované zkoušce ITIL® 4 Foundation. V ideálním případě by kandidáti měli mít alespoň dvouletou odbornou praxi v oblasti IT Service Managementu.

Cíle kurzu

Účelem tohoto kurzu je poskytnout účastníkům znalosti pro optimalizaci hodnoty pro všechny zúčastněné strany, například pro přeměnu příležitostí a poptávky na hodnotu a pro zvýšení hodnoty pro stakeholdery (zúčastněné strany). Při optimalizaci hodnoty služby je důležité zapojení (engagement), protože, jak vysvětluje ITIL® Foundation, hodnota služby je spoluvytvářena zapojením uživatelů, zákazníků, sponzorů, poskytovatelů služeb nebo jiných zainteresovaných stran.

Tento kurz představuje způsoby a metody, jak zvýšit hodnotu pro zainteresované strany a povzbudit zainteresované strany, aby se podílely na vytváření hodnoty služeb, a to prostřednictvím zkoumání následujících aspektů: Nabídky hodnoty, Podporování vztahů, Udržování otevřených kanálů zapojení, Formování poptávky, Navrhování nabídek služeb, Sladění a odsouhlasení očekávání, Spoluvytváření zkušeností se službami a Realizace hodnoty.

Agenda

  1. How Customer Journeys Are Designed
    • Understand the concept of the customer journey
    • Understand the ways of designing and improving customer journeys
  2. How to Target Markets and Stakeholders
    • Understand the characteristics of markets
    • Understand marketing activities and techniques
    • Know how to describe customer needs and internal and external factors that affect these
    • Know how to identify service providers and explain their value propositions
  3. How to Foster Stakeholder Relationships
    • Understand the concepts mutual readiness and maturity
    • Understand the different supplier and partner relationship types, and how these are managed
    • Know how to develop customer relationships
    • Know how to analyze customer needs
    • Know how to use communication and collaboration activities and techniques
    • Know how the “Relationship management” practice can be applied to enable and contribute to fostering relationships
    • Know how the “Supplier management” practice can be applied to enable and contribute to supplier and partner relationships management
  4. How to Shape Demand and Define Service Offerings
    • Understand methods for designing digital service experiences based on value driven, data driven and user centered service design
    • Understand approaches for selling and obtaining service offerings
    • Know how to capture, influence and manage demand and opportunities
    • Know how to collect, specify and prioritize requirements from a diverse range of stakeholders
    • Know how the “Business analysis” practice can be applied to enable and contribute to requirement management and service design
  5. How to Align Expectations and Agree Details of Services
    • Know how to plan for value co-creation
    • Know how to negotiate and agree service utility, warranty and experience
    • Know how the “Service level management” practice can be applied to enable and contribute to service expectation management
  6. How to Onboard and Offboard Customers and Users
    • Understand key transition, onboarding and offboarding activities
    • Understand the ways of relating with users and fostering user relationships
    • Understand how users are authorized and entitled to services
    • Understand different approaches to mutual elevation of customer, user and service provider capabilities
    • Know how to prepare onboarding and offboarding plans
    • Know how to develop user engagement and delivery channels
    • Know how the “Service Catalogue management” practice can be applied to enable and contribute to offering user services
    • Know how the “Service Desk” practice can be applied to enable and contribute to user engagement
  7. How to Act Together to Ensure Continual Value Co-Creation
    • Understand how users can request services
    • Understand methods for triaging of user requests
    • Understand the concept of user communities
    • Understand methods for encouraging and managing customer and user feedback
    • Know how to foster a service mindset (attitude, behavior and culture)
    • Know how to use different approaches to provision of user services
    • Know how to seize and deal with customer and user ‘moments of truth’
    • Know how the “Service request management” practice can be applied to enable and contribute to service usage
  8. How to Realize and Validate Service Value
    • Understand methods for measuring service usage and customer and user experience and satisfaction
    • Understand charging mechanisms
    • Know how to assess service value realization
    • Know how to prepare to evaluate and improve the customer journey
    • Know how the “Portfolio management” practice can be applied to enable and contribute to service value realization

 

ITIL® 4 Specialist Drive Stakeholder Value (DSV)

Vybraný termín:

19.5.2025 –  21.5.2025  ONLINE Upřesnující informace k termínu
09:00 – 17:00 hod.

Cena
32 450 Kč + 21% DPH

Termíny kurzu

Kontaktovat dodavatele


Kontrola proti spamu. Kolik je devět a pět ? Součet zapište číslicemi.