Základní info
Tento kurz (úroveň III) je určen odborníkům, kteří navrhují a implementují obchodní průzkumy nebo průzkumy domácností. Zároveň je vhodný pro statistiky, biostatistiky, epidemiology a vědce z oblasti sociálních věd, kteří analyzují data z průzkumů.
Před přihlášením do tohoto kurzu byste měli:
- umět spouštět programy SAS a vytvářet datové soubory SAS; tyto znalosti lze získat v kurzu Programování v SAS: Základy (PRG1)
- absolvovat kurz statistiky pokrývající lineární a logistickou regresi; tyto znalosti lze získat v kurzu Základy statistiky s použitím SAS (STAT1 / ST192)
Přínos pro účastníka
Tento kurz je zaměřený na navrhování průzkumů firem a domácností a na analýzu dat sebraných v rámci komplexních průzkumů. Po jeho absolvování by účastník měl být obeznámen s:
- procedurami SURVEYSELECT, SURVEYMEANS, SURVEYREG, SURVEYFREQ a SURVEYLOGISTIC
- navrhováním a analýzou statistických vzorků prvků a shluků pomocí výběrových metod stejné a nestejné pravděpodobnosti
- správným používáním různých metod výběru jako jsou náhodný výběr, stratifikovaný výběr a pravděpodobnost úměrná velikosti vzorku
- analýzou deskriptivních bodových a intervalových odhadů
- exploratorní analýzou dat
- analýzou lineární regrese
- analýzou kontingenční tabulky
- logistickou regresí
Obsah kurzu
Návrh průzkumu
- jednoduchý náhodný výběr
- stratifikovaný náhodný výběr
- pravděpodobnost úměrná velikosti vzorku
- dvoufázový shlukový výběr
Odhad popisné statistiky
- expanzní (Horvitz-Thompsonův) odhad
- regresní odhad
- poměrový odhad
Analytické využití dat z průzkumu
- lineární regrese a ANOVA
- analýza kontingenční tabulky
- binární logistická regrese