Základní info
Anotace
Poskytnout informace o novém jazyku RPG IV, o jeho nových funkcích a dále o přechodu z RPG III na RPG IV. V tomto kurzu jsou probrány téměř všechny vlastnosti a funkce jazyka RPG IV a srovnání s jazykem RPG III, podstata a význam prostředí ILE. Příklady n.
Obsah
Změny v programovacím jazyku
- - Formulář H - parametry pro překlad
- - Formulář F - popis souborů
- - Formuláře E a L byly zrušeny
- - Formulář D - popis dat
- - Formulář I - popis vstupu
- - Formulář C - popis výpočtů
- - Formulář O - popis výstupu
- - Přikompilované vektory, ALTSEQ a FTRANS
Definice dat - nový formulář D
- - Popis formuláře
- - Samostatné proměnné a vektory
- - Pojmenované konstanty
- - Datové struktury bez překryvů
- - Datové struktury s překryvy
- - Vektory uvnitř datových struktur
- - Definice podle jiné proměnné (LIKE)
Změny ve výpočetním formuláři C
Operace s datem a časem
- - Příkazy používané s časovými údaji
- - Přičtení doby trvání
- - Odečtení časových údajů nebo doby trvání ADDDUR
- - Odečtení časových údajů nebo doby trvání - SUBDUR
- - Testování správnosti časového údaje - TEST
- - Výběr části časového údaje - EXTRCT
- - Přesuny časových údajů - MOVE, MOVEL
- - Časové údaje v podmínkách
Výrazy
Vestavěné funkce (BIF)
Ukazatele a bázované proměnné
Procedury a nový formulář P
- - Příklad procedury - funkce
- - Předávání parametrů
ILE - Integrated Language Environment
Moduly
- - Volání programů a procedur
- - Aktivační skupiny
- - Ukončování procedur, programů a aktivačních skupin
- - Zpracování chybových stavů
- - Chybový ILE program
- - Servisní programy
- - Export a import
- - Spojovací program (binder)
Přechod z RPG III do RPG IV
Ladění programů v RPG IV
- - Postup ladění
- - Příklad ladění
- - Stručný přehled ladicích příkazů
- - Příklady ladicích příkazů