Nejlepší aplikace pro byznys? Hlavní roli hrají komunikační platformy i AI, v průzkumu od Pipedrive bodovali také Češi

Umělá inteligence, komunikační platformy nebo datová analytika pro obchodníky – to jsou nejoblíbenější technologie, na které podniky nedají dopustit. Nejpopulárnější jsou Microsoft Teams, Google Meet a Zoom Meetings, mezi integračními platformami vládne Zapier. Mezi obchodníky se těší největší oblibě datově analytická platforma Dealfront, která pomocí AI pomůže s expanzí na nové trhy. Umělá inteligence v aplikaci Fireflies.ai zase pomáhá s přepisem hovorů a tvorbou poznámek ze schůzek. Na druhém místě mezi nástroji pro zákaznickou podporu se umístil český CloudTalk, a to hned za Facebook Messengerem. Vyplývá to z průzkumu estonského scaleupu Pipedrive za rok 2023, který na svém Marketplace nabízí více než 400 byznysových aplikací.

Ilustrační snímek

„Je stěžejní, aby firmy budovaly správný technologický stack pro svůj obchodní tým, který jim umožní zdvojnásobit tempo inovací a objevit nečekané příležitosti k růstu. Obchodníci tráví v průměru pouze třetinu svého času jednáním se zákazníky. Automatizace každodenních úkolů jim tento cenný čas pomůže rozšířit. Správná technologie pomáhá zvýšit produktivitu, omezit manuální práci a vyhnout se chybám. Zároveň pomáhá rychleji najít potenciální zákazníky nebo zlepšit týmovou spolupráci, což má zásadní vliv na úspěšnost prodejů. Místo aby obchodníci trávili čas nad repetitivními úkoly, mohou se soustředit na vytváření personalizovaných cest k zákazníkům,“ řekl Sean Evers, VP of sales a partner ve společnosti Pipedrive.

Z průzkumu vychází, že během prvních 11 měsíců letošního roku si více než 134.000 uživatelů nainstalovalo alespoň jednu aplikaci z Pipedrive Marketplace. Mezi nejoblíbenější kategorie patří boty pro zasílání zpráv a komunikační nástroje, telefonní hovory a videohovory, automatizace marketingu a generování leadů. Z průzkumu dále vyplývá, že společnosti využívající integrace uzavírají zhruba pětkrát více obchodů, přičemž v průměru 41 % všech obchodů je zprostředkováno prostřednictvím integrovaných nástrojů. Průměrná úspěšnost obchodů u firem využívajících integrace činí 47 %.

Tři nejlepší aplikace Pipedrive Marketplace, které pomáhají k automatické transformaci dat mezi hlavní platformou a dalšími aplikacemi, nebo které ulehčují komunikaci se zákazníky:

  1. Zapier
  2. Google Meet
  3. Zoom Meetings

Nejlepší aplikace pro skóring potenciálních zákazníků, automatizaci komunikace, sledování chování potenciálních zákazníků a udržování přehledu nad komunikací:

  1. Microsoft Teams
  2. Dealbot pro Slack
  3. Pipechat

Nejoblíbenější aplikace pro B2B komunikaci a k plánování předváděcích akcí:

  1. Google Meets
  2. Zoom Meetings
  3. JustCall

Nejpopulárnější integrace pro kvalifikaci potenciálních zákazníků, rozšíření údajů o potenciálních zákaznících a pomoc s průzkumem potenciálních zákazníků jsou:

  1. Dealfront
  2. Outfunnel
  3. ai

„Ekosystém společnosti Pipedrive je postavený tak, aby odrážel potřeby našich zákazníků a zvyšoval přínosy celého CRM. Používání integrací třetích stran umožňuje společnostem prolomit datová sila a sjednotit informace napříč různými aplikacemi. Tím se šetří čas, zvyšuje produktivita a rozšiřují celkové možnosti příjmů. Díky integraci Pipedrive s aplikacemi třetích stran můžeme nabídnout kompletní a přizpůsobitelný technologický stack, který automatizuje úlohy v celém životním cyklu příjmů a zvyšuje růst firmy,“ uvedl Evers.

Podle společnosti Postman bylo začátkem tohoto roku rozhraní API Pipedrive oceněno jako jedno z nejoblíbenějších rozhraní API pro vývojáře. Postman je předním světovým veřejným centrem pro vývojáře, které umožňuje navrhovat, vytvářet a testovat jejich rozhraní API. V létě 2023 se navíc Developers’ Corner dostal do užšího výběru tří kategorií na The DevPortal Awards, což je program ocenění představující inovativní lídry a jejich vývojářské portály v oblasti API a rozhraní. Společnost Pipedrive se dostala do užšího výběru v kategoriích Nejlepší nová inovace DX, Nejlepší onboarding a Nejlepší referenční dokumentace API.